Om Yoga Skolen

Yoga Skolen i Helsingør er en yogaskole, hvor vi ønsker at skabe en kærlig, støttende og humorfyldt atmosfære

• Via yogaens redskaber at bidrage til at det enkelte menneske lærer at  værdsætte, respektere og styrke kontakten til sit inderste væsen.
  • At hjælpe mennesker til at være alt det de kan være.
  • At udbrede visdom og kærlighed i ord og handling.

Ved Yoga Skolens aktiviteter ønsker vi at skabe en kærlig, støttende og humorfyldt atmosfære, hvor både elev og lærer kan smidiggøre sin krop og sit sind samt bevidstgøre og hele sin fortid og finde rum til at genkende kærligheden, glæden og stilheden som den oprindelige essens. Vi ønsker at sætte fokus på det sunde liv via undervisning og foredrag i yoga, afspænding og meditation. Også specialhold og andre bevægeformer kan sættes op i Yoga Skolens regi.

Yoga Skolen i Helsingør er dannet i 2002 af Søren Rasmussen, som inden da havde mange års yogaundervisning bag sig. Samme år startede Søren med at tilbyde Yogalæreruddannelsen, og lige siden er Yoga Skolen vokset - både i størrelse og i omdømme. Siden 2003 har Yoga Skolen afholdt kurser og retreats på Mallorca, i Toscana, i Goa og i Danmark.

Yoga Skolen har uddannet mellem 100 og 200 dygtige lærere. I øjeblikket underviser mange af Skolens uddannede lærere i Nordsjælland med over 100 aftenskolehold og måske lige så mange i fritidsundervisning af anden slags. 5 steder har Skolens lærere dannet små selvstændige centre med egne yogaklasser og ansatte lærere. Yogalæreruddannelsen begynder hvert år i september.

Søren Rasmussen har udgivet de 3 bedste og dybeste yoga bøger: Yoga og kunsten at leve livet (2009) Yoga stillinger og programmer (2012) og Vær Her (2024)

Yoga Skolen har siden 2009 tilbudt holdundervisning i eget regi på Fabriksvej 10 i Helsingør. Og som helt nye tiltag, tilbydes ÅND-line Yoga klasser og ÅND-line Meditations-træning, samt Mesterlære og YOGI-træning.

Yoga Skolen er indgået i partnerskab med Yoga i Valby og fungerer som et 2-i-et firma. Således vil lærere fra begge steder kunne undervise begge steder.

Yoga Skolens daglige ledelse er Søren og Iben Rasmussen.